"İnsan özgür olmadıkça mutlu olamaz" (Dante)

21 Mayıs 2015 Perşembe

Bir Dolandırıcılık Hakkında



Arkadaşlar sizlerle son zamanlarda artan dolandırıcılık furyasının son örneğinden bahsedeceğim. Umarım bu yazı ile birkaç kişinin kandırılmasını önleyebilirim. 

Geçtiğimiz Salı (19 Mayıs 2015) günü bir akraba ziyaretindeydim. Yanımda eşim ve kardeşim de vardı. Hoş beş devam eden muhabbetin arasında kardeşim telefonuna baktı. Patronu ona facebook'tan mesaj yazmıştı. Gülümsedi o da yazdı. "Hayırdır?" diye sordum. Patronunun mesaj yazdığını söyledi. Mesajlaşmaya devam ettiler. Derken kardeşimin suratı değişti. Meraklı bir hal aldı. Ne olduğunu sordum. Güya patronu ona bir firmadan indirim kazanabileceği bir link göndermiş. Ayrıca hattının faturalı olup olmadığını da sormuş. Ben de hemen uyardım. "O senin patronun değil. Hemen patronunu ara ve durumu bildir. Arkadaşlarını da uyar kimse bu oyuna gelmesin" dedim. Patronunu aradı. Hakikaten başkası onun adına arkadaş listesindeki insanlara böyle mesajlar yazıyormuş. Son anda aklımıza kuzenimiz geldi. O da kardeşimle aynı şirkette çalışıyordu. Aradım, sordum. "Senden numara istedi mi?" dedim. "Evet" dedi. "Sonrasında bir SMS aldın mı?" diye sordum. Kuzen: "Aldım, EVET yazdım ve gönderdim bile" dedi. Artık çok geçti. Bu, dolandırıcıların yeni oyunuydu. Faturalı hattı olan insanları sanki onların Facebook'tan arkadaşlarıymış gibi konuşarak, indirim, kampanya, çekiliş vs gibi yalanlarla kandırıyor, ardından telefonlarına gelecek mesaja "EVET" yazarak cevap vermelerini tembih ediyorlardı. Arkadaşlarına güvenen masum insanlar da bu oyuna gelerek faturalarına yansıyacak olan en az 92 TL'yi ödemek zorunda kalıyorlardı. 

Benim bu hafta ikinci vukuata denk gelişim. Siz siz olun kardeşiniz, babanız bile olsa sanal ortamda konuştuğunuz insanlardan gelecek herhangi bir maddi beklenti karşısında direk o kimseyi cepten arayın, sorun ve durum hakkında uyarın. Hem siz mağdur olmaktan kurtulun hem de güvendiğiniz insanların sanal hesaplarını kurtarmış olun. 

En önemlisi: Uyanık olun. İnsanlar artık her türlü dolandırıcılık taktiklerini uygular hale gelmiş. Mağdurlardan olmadan önce DÜŞÜNÜN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder